תחרות עסקית מובילה להתייעלות התוכן
עם המשפט המנצח הזה אני בוחר לפתוח את החלק בסדנת השיווק הדיגיטלי שמדבר על תוכן.
לפני שאדגיש את החשיבות של התוכן אנסה להבין מה גרם למשווקים להמעיט בערך התוכן, ולהאמין שנוכחות לבד, לדוגמא פרסומת, יכולה להגביר את אחוזי ההמרה אצל עסקים.
ובכן, לדעתי מדובר בתהליך למידה לכל דבר, מהפכת השיווק הדיגיטלית הייתה סוג של הפתעה למפרסמים ובעלי עסקים רבים. אלו שניצלו את המומנטום הראשוני לא התאמצו יותר מדי, הם פשוט היו שם, יחידים, וכולם שמו לב אליהם.
עם הזמן התפתחה תעשיית הדיגיטל בהיקפים עצומים, אך הרושם הראשוני נשאר. מספיק לפרסם פשוט בפלטפורמות דיגיטליות ובטוח שנקבל לידים ובכמויות גדולות.
זהו שלא. התחרות גדלה, מה שאומר שהרבה יותר מאתגר להביא לקוחות לעסק רק ממודעה שקופצת מול העיניים של הגולש בתזמון הנכון.
כמו בכל זירה תחרותית, מה שישפיע על ההחלטה של הגולש אם להיות הלקוחות שלכם יהיה פרמטר האיכות בלבד.
תוכלו לקרוא לזה תוכן.
אז הבנו שהפלטפורמות הדיגיטליות עמוסות במיוחד, הפנמנו שאנשים יבחרו בנו רק אם נהיה איכותיים, והחלטנו שאנחנו הולכים להוכיח את זה. השאלה היא מאיפה מתחילים.
עצור רגע, מה זה בכלל תוכן עסקי?
האמת שפשוט להבין מהו תוכן, תוכן הוא מוצר צריכה. תוכן זה מידע שאנחנו אוהבים לדעת. תוכן זה ספר טוב, שיר ש'תופס אותנו', אלבום תמונות או גלרייה, וסרט מעניין שגורם לנו לשבת שעות ולצפות בו.
תוכן הוא כל צורה של צריכת מידע:
- טקסט.
- תמונה.
- צליל.
- וידאו.
תוכלו להשתמש בכל אחת מהדרכים כדי להעביר מידע מעניין לגולשים שנחשפים אליכם בפעם הראשונה ולהפנט אותם למשך כמה דקות גם אם לא בדיוק תכננו את זה.
ההגדרה של תוכן מעניין היא, תוכן בעל ערך חדש. פשוט מאד.
80% מהעסקים משתמשים במילים שכבר ראינו, בצלילים שכבר שמענו, ובמראות שכבר ראינו בעבר. המוח שלנו זוכר תוכן כזה ומשייך אותו אוטומטית לקטגוריית המפרסמים, וכך אנחנו לא מביעים בהם עניין בכלל.
לדוגמא, מי לא מכיר את המילים: חופשה מושלמת, מקסימום הנאה, חצי מחיר, 88 אחוזי הנחה, ועוד.
כך תייצרו תוכן מעניין בדיגיטל
חשבו מה מעניין את הלקוח שלכם.
זכרו, הגולש הפוטנציאלי נחשף לעסק שלכם בפעם הראשונה. גם אם הוא מחפש אתכם ממוצע של פעם בשנה, או פעם בחצי שנה, ההרגשה היא בכל פעם כאילו זו הפעם הראשונה.
הוא לא חי את המושגים, המוצרים, והתועלות של העסק שלכם כמוכם. אבל הוא כן מחפש לדעת קצת יותר לפני שהוא בוחר לסגור עסקה, ולהוציא כסף הכיס.
לדוגמה מעצבת פנים.
בכל לקוח פוטנציאלי רוחשים מספר רגשות:
- מה זה בכלל עיצוב פנים ולמה אני צריך את זה? – התוכן ש'יכסה' לכם את הפינה הזו יעסוק בעיקר בתחום העיצוב. צרו תוכן מעניין שידבר על עולמות הצבע, הרחבת חללים, התאמות עיצוביו, ועוד.
הגולש מרגיש שהעשרתם אותו בתחום העיצוב, עכשיו הוא יודע מה הוא רוצה מעצמו.
בהרבה מאד מקרים הוא ירחיב את כמות השירותים שהוא צריך מבעל המקצוע, כי הרי כולנו רוצים דברים מושלמים, לא? - מי יהיה בעל המקצוע שאעבוד אתו? האם הוא אמין? – טוב זה כבר הרבה יותר קל. העלו תמונה חיונית, ספרו על עצמכם בהרחבה, תנו לגולשים את ההזדמנות להכיר אתכם.
תוכן הכרחי לא פחות הוא המלצות של לקוחות. - מה הרזומה של בעל המקצוע? אילו עיצובים הוא יודע לעשות? – פרטו עם מי עבדתם ובאילו פרויקטים הייתם מעורבים. טיפ קטן שעובד, הוא לפרט על האתגרים שצצו בפרוייקט ואיך הצלחתם להתגבר על כל המכשולים ולהגשים את החלום העיצובי של הלקוח.
- מה המחיר שהוא גובה? – קל, פרטו מחירים.
לענייננו:
חשבו על הצרכים, הפחדים, הספקות של לקוח פוטנציאלי, והכינו לו מסע תוכן בלתי נשכח, שבסיומו הוא ירגיש שהוא יודע הכל עליכם ועל העסק.
ובעיקר, הוא מבין לגמרי שאתם יכולים לעזור לו.
חשבו מה מעניין אתכם, וזכרו באילו הזדמנויות עזרתם ללקוחות שלכם.