מה זה נכס דיגיטלי? ומי חשב לקרוא לו נכס?
נכס דיגיטלי לא שונה מנכס נדל"ן.
20 איש קונים דירה, הדירות שלהם זהות ברמת המטראז', תכנון המבנה, והקומה. אחרי מספר חודשי מגורים הדירות ייראו שונות לגמרי. כל דייר עיצב את הדירה בהתאם לטעם שלו.
יהיו דירות שימשכו אותנו להיכנס אליהם, הם יהיו מרוהטות בטוב טעם, מושקעות בתוכן, ויהיו את הדירות המשוקעות פחות. אנחנו לא נזכור את אותם דירות חצי שעה אחרי שנצא משם.
באילו פלטפורמות תוכלו להקים נכסים דיגיטליים?
חשוב שתדעו מה האפשרויות העומדות בפניכם.
- בנו אתר שלכם. הנכס הראשון חייב להיות אתר, או מיני אתר [קרוי בשפה מקצועית – דף נחיתה] אינטרנט מקצועי, מעוצב, ומלא בטוב, שיספר לכולם על ההיסטוריה שלכם, ועל שאיפותיכם בעתיד.
- אחרי זה תוכלו תמיד להתפתח ולהיות פעילים בפלטפורמות חברתיות רלוונטיות, כמו:
- פייסבוק.
- אינסטגרם.
- יוטיוב.
- לינקדאין.
- פינטרסט.
- טלגרם.
כל פלטפורמה מאופיינת בסוג קהל שונה, מה שמשפיע כמובן על סגנון התוכן שתעלו לשם.
האתר הוא הנכס הקבוע של העסק. תכנון תוכן לאתר מתבצע בדרך כלל רק בתהליך הבנייה. האתר כולל את מגוון אפשרויות התקשורת מול הלקוח, מידע ראשוני והקדמה על העסק והמוצרים, דרכים ליצירת קשר, ואפשרויות רכישה.
האופציות האחרות הם בעיקר פלטפורמות של 'מידע מקדים', הטריגר המעניין שימשוך את הגולש להיכנס לאתר הראשי ולהיחשף לעסק.
ברשתות החברתיות, ביוטיוב, ובכל פלטפורמה מחוץ לאתר המידע אמור להיות קצר, קליט, מעורר עניין. זה בהחלט לא המקום לספר להם על הפעילות של החברה ב 20 שנה האחרונות, אך זה בהחלט המקום לכתוב הודעות על מבצעים, ולהעלות תמונה של החולצות מהקולקציה החדשה.
כמה נכסים דיגיטליים אתם צריכים?
התשובה, כמו בכל תחום בחיים, היא: כמה שיותר. ככל שיהיו לכם יותר נכסים תהיו פחות תלויים בבעלים של אותה חברה, שיכול בהחלט להשהות לכם את החשבון, או במקרה הגרוע יותר להכריז על הורדת הפלטפורמה מהאוויר האינטרנטי.