- מיתוג העסק בדיגיטל. מה הסיכוי שתצליחו לגרום לאנשים לעצור ולהישאר באתר, בדף העסקי, או בכל פלטפורמה דיגיטלית בה העסק שלכם פעיל? התשובה היא רק מיתוג. השקיעו מחשבה בתחילת הדרך על האופן בו תמתגו את עצמכם. אסור לכם להיות 'עוד עסק שמוכר מוצרי אופנה', אתם חייבים להיות שונים, אתם אמורים לבנות את האלמנט הזה שיבדל אתכם בתודעה של האנשים, ולהוציא אתכם מותג כל כך חזק שאנשים יזכרו אתכם שעות לאחר שנתקלו בכם. כך זה עבד תמיד וכך זה עובד גם היום. לקריאת המאמר המלא על מיתוג דיגיטלי היכנסו.
- החלטתם לפרסם בדיגיטל? מעולה. תזכרו שבתכל'ס אנחנו תלויים בכל מיני אנשים. כן כן, החברה האלו שיושבים במשרדים של פייסבוק, ושל גוגל. אז אם כבר שיווק דיגיטלי לכו לכל מקום שתוכלו לשווק את עצמכם. הקימו פרופיל שלם של נכסים דיגיטליים שיאפשר לאנשים למצוא אתכם בכל מקום ולעקוב אחרי הפעילות שלכם שוב, ושוב, ושוב. בסוף זה יעבוד, בסוף אנשים זוכרים [לפי מחקרי שיווק זה עלול לקחת עד 16 פעמים של מפגשים אקראיים]. אם אתם עקביים ואיכותיים זה רק עניין של זמן עד שגולשים לא יחפשו בגדי ילדים באינטרנט, אלא את השם הספציפי של העסק. קראו את המאמר המלא על הקמת נכסים דיגיטליים.
- חשבו על התוכן הדיגיטלי. לפני שמתחילים בצעדים פרקטיים להקמת נכסים דיגיטליים של העסק בואו נעצור רגע. חשבתם כבר מה תשימו בנכסים האלו? יש היום מליוני אתרים, דפים עסקיים, ונכסים דיגיטליים שאף אחד לא מקדיש להם תשומת לב כי התוכן שם לא מצליח לעניין. זכרו, התוכן הוא המלך. אני לא בא לחדש לכם משהו, רק להזכיר שעסק זה תוכן, ואם המלך מרושל אז אנשים יברחו ממנו, לברוח מהתוכן אומר לברוח מהעסק. וזה בדיוק מה שאני לא רוצה שיקרה לכם. הסכמנו על זה שהתוכן חשוב? הנה כמה כיוונים שיעזרו לכם ליצור תוכן מעולה בדיגיטל.
- שיווק העסק בוידאו. אז נכון שוידאו נחשב לתוכן. אבל בגלל שמדובר בנישת תוכן מתפתחת וחשובה בחרתי להתעכב טיפה ולהסביר על ההבדלים בין סוגים שונים של וידאו שיווקי שתוכלו להכין בכוחות עצמכם ולשווק בכל הנכסים הדיגיטליים שהקמתם. שיווק בוידאו, הוא התוכן המענין החדש, הוא מסקרן ומרתק. אם לא הצלחתם לגרום לגולשים לקרוא את התוכן שכתבתם וידאו בסיסי עם קצת מוזיקת רקע יעשה את העבודה בנאמנות. את המאמר על שיווק בוידאו תמצאו כאן.
- קידום ממומן בגוגל לחשיפה ראשונית. החלטנו שהולכים על מספר נכסים. הנכס הראשון והמשמעותי ביותר שאתם אמורים לחשוב עליו הוא אתר אינטרנט. אתר אינטרנט הוא הבית הקבוע של העסק בזירה הדיגיטלית. הוא מכיל את כל המידע עליכם, והוא גם מאפשר ללקוחות לרכוש דרך האתר. איך מציגים אתר חדש לאלפי גולשים? אז או שתשלחו לאלפי גולשים קישור לאתר, מה שפחות אפקטיבי. או שתתחילו עם קמפיין ממומן בגוגל שיציג מודעה עם קישור לאתר במקרה שגולש מחפש מונח שרלוונטי אליכם מאד. מה כולל קידום ממומן בגוגל? כל הפרטים נמצאים כאן.
- קידום אורגני לטווח הארוך. קידום ממומן זה טוב כאסטרטגיה לטווח הקצר. לטווח הארוך אתם תרצו שגולשים יגיעו לאתר שלכם ובלי לשלם כל כל הרבה למערכת הפרסום של גוגל. יש דרך לעשות זאת, קוראים לזה קידום אורגני, וזה כולל את סך הדרכים שיקדמו את האתר באלגוריתם החיפוש של גוגל ויוכיחו לו שהאתר העסקי שלכם יותר טוב מעוד מאה אתרים שהוא מכיר בתחום. קידום אורגני כולל תיקון ליקויים אפשריים, והוספת מידע פנימי, קישורים, המלצות ועוד. בעיקר תוכן. מבולבלים?קראו קצת על קידום אורגני.
- ומה עם שיווק ברשתות החברתיות? למרות שפייסבוק עושה לנו בעיות מדי פעם, חוסמת חשבונות, משביתה דפים עסקיים, ומלאה באגים כרימון [בכל אופן לעת עתה], כשמדברים על פעילות בפלטפורמות החברתיות היא דואגת להישאר הברירה היחידה. כן כן, גם אינסטגרם וגם ווצאפ שייכים לה, והיא משתמשת בכלים האלו במקצועיות עסקית ראויה לציון. אבל אולי היא כן יכולה לעזור לנו בשיווק העסק שלנו. אז כאן תקבלו מידע עשיר על אופציות השיווק הדיגיטליות בפלטפורמות החברתיות.
- פרסמו גם באתרי צריכת תוכן. מפרסמים באתר וברשתות החברתיות? תחשבו על לפרסם באתרי חדשות. מה יותר טבעי מכתבת המלצה עסקית באתר חדשות. אתר חדשות הוא פלטפורמה אליה אנחנו נכנסים במיוחד לצרוך תוכן טקסטואלי, אז אם יש לכם מאמר מצוין שייתן עצה הגונה לגולשים, ואולי יהפוך אותם לקליינטים שלנו אין טוב מזה. החברה שהצליחו לתרגם את הרעיון לעסק חי ובועט עם פלטפורמת פרסום חכמה בכל אתרי צריכת התוכן בעולם הם אאוטבריין וטאבולה. קבלו ים של מידע מבפנים על שיווק דיגיטלי באתרי חדשות עם טאבולה ואאוטבריין.
- מכירים את המשפך השיווקי. זהו, אנחנו משווקים את עצמנו. ההרגשה נהדרת. אבל האם יש איזושהיא היררכיה מסוימת במסרים הפרסומיים שאנחנו משחררים לאוויר הדיגיטלי, או שפשוט נעלה איזה מסר שעולה על רוחנו, ונירה מסרים שיווקים לכל כיוון בדיגיטל? כאן נכנס לתמונה המושג משפך שיווקי, או פאנל שיווקי. המונח מתאר את התהליך שעוברים בני אנוש מרגע ההיכרות הראשוני עם המותג, ועד לשלב הסופי של הרכישה. אחרי שתכירו את התהליך אני בטוח שזה יעזור לכם למקד את מערך המסרים השיווקי, ולרתק אליכם גולשים חדשים. על תהליך המשפך השיווקי בדיגיטל תקראו במאמר הנוכחי.
- אוטומציה היא המלך, בערך. המאמר האחרון בסדנה השיווקית חושף אותנו לתהליך ניהול אוטומטי של הלקוחות שלנו. אנחנו כבר עסק משגשג, עם קהל לקוחות שגודל בהתמדה ועם הרבה מאד אחריות לשמור על כולם מרוצים. לא, אנחנו לא נחלק להם מתנות בלי סוף, אבל אנחנו יכולים לתת להם טיפה יותר יחס למרות סדר היום העמוס שלנו. נוכל לתכנן פעם אחת את המסע הדיגיטלי אותו יעבור כל לקוח, וננסמוך על המערכות הדיגיטליות אתם אנחנו מתעסקים שהם יעשו את העבודה היטב. מה זה אוטומציות עסקיות בדיגיטל? ואיך הם עובדות? מוזמנים לקרוא כאן.
מאחל לכם הצלחה רבה במסע השיווק הדיגיטלי שלכם.